Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na kolejne spotkania w Nowym Roku
Wszystkie wpisy, których autorem jest Arkadiusz Kisiołek
Spotkania koła w roku akademickim 2019/20120
Wraz z kolejnym semestrem kontynuujemy działalnosć koła.
Zaprazamy wszystkich zainteresowanych na zajęca koła w co drugi poniedziałek o godzinie 13 30 w sali 5@16
Pierwsze spotanie 18.11.2019
Zapraszamy
Zapraszamy wszystkich chętnych na kolejne spotkanie w ramach koła w czwartek o godzinie 17 w 4/17@
Spotkanie w nowym semestrze
Już 14 Marca wystartowaliśmy z nową edycją spotkań w ramach naszego koła naukowego. Pierwsze spotkanie miało charakter organizacyjny, jednak następne owocować będą zajęciami oraz szkoleniami. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy w Czwartki o godzinie 17 w sali 4/17@
Pobudzenie na życzenie.
Kawa swoją nazwę wzięła od starego arabskiego słowa „gahwah” lub tureckiego „kahweh”, co znaczy „usuwający zmęczenie”, czy też „siła podnosząca”, nie wielu jednak wie, że kawa jest drugim, po ropie naftowej, towarem handlowym świata. Wartość handlu kawą szacuje się na 100 mld dolarów.
Jednak jak kawa może wpłynąć na nasze codzienne życie?
Otóż według badań przeprowadzonych w 2011 roku, kobiety, które piją dwie filiżanki kawy dziennie zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia depresji o 15 % w okresie najbliższych 10 lat w porównaniu do kobiet, które nie piją jej wcale.
Ponad to picie kawy dobrze wpływa na pamięć krótkotrwałą i zdolności poznawcze.
Autor:
Oliwia Rączka
Efekt Pigmaliona – czyli samospełniające się przepowiednie.
Efekt Pigmaliona jest odmianą samospełniającej się przepowiedni, zidentyfikowana po raz pierwszy przez socjologa Roberta Mertona. Polega na spełnianiu się pozytywnego oczekiwania wobec kogoś (lub czegoś) dlatego, że to pozytywne oczekiwanie sobie wytworzyliśmy.
Przykład : Jeśli wyobrazimy sobie kogoś jako kompetentnego, mądrego, refleksyjnego i zaczniemy go traktować w taki sposób, to w efekcie – rzeczywiście takim się stanie bo zacznie on postępować zgodnie z przekonaniem jakie o nim żywimy.
Miał miejsce też pewien eksperyment, który został przeprowadzony przez harvardzkiego psychologa. Poprosił o poinformowanie nowych nauczycieli, że mają w klasie pięciu wybitnie uzdolnionych uczniów, rzekomo szczególnie predestynowanych do uzyskania wysokich osiągnięć w nauce. Pomimo, że w rzeczywistości uczniowie ci nie wyróżniali się niczym spośród pozostałych – pod koniec roku to właśnie oni zrobili największe postępy. Jak to wyjaśnić? Otóż nauczyciel jest przekonany, że niektóre dzieci w jego klasie są szczególnie zdolne. Dlatego traktuje je inaczej niż resztę. Na przykład daje im zadania i nie pomaga, wierząc, że poradzą sobie z nimi same. W tym czasie nauczyciel pomaga dzieciom, które uważa za mniej zdolne. W efekcie dzieci rzekomo bardziej bystre zmuszone są do samodzielnego radzenia sobie i zaczynają faktycznie więcej umieć, bardziej wierzą w swoje siły oraz kompetencje, a ich myślenie staje się bardziej bystre. W efekcie po jakimś czasie faktycznie wypadają lepiej w testach inteligencji niż te dzieci, o których nauczyciel był przekonany, że są mniej zdolne.
Wniosek jest bardzo prosty, musimy częściej wierzyć, że przytrafi się nam coś dobrego
Autor:
Oliwia Rączka
Dołącz do nas!
Zapraszamy do czynnego uczestnictwa w spotkaniach koła w roku akademickim 2018/2019!
Informacje na temat zapisów, znajdują się w zakładce dołącz do nas!